Komend weekend wordt een zwart weekend op de snelwegen van en naar het zuiden, met lange files. Zaterdag verwacht men meer dan 800 kilometer file.... [naar artikel]
Na een eerste druk wisselweekend op de vakantiewegen, verwacht Touring ook voor het weekend van 6 tot en met 8 augustus moeilijk verkeer met lange files op de Europese wegen. In de Franse Rhônevallei wordt het zelfs opnieuw een tweede zwart weekend op rij. [naar artikel]
Een elektrisch wagenpark kan niet zonder laadpalen. Vlaams minister Lydia Peeters (Open Vld) wil de achterstand snel wegwerken, maar de sector vindt amper nog installateurs. [naar artikel]
Piet Delcourt woont in Landen en heeft een idee voor zijn gemeente. Hij stelt voor op jijkiest.be dat de gemeente elektrisch rijden promoot. "Landen kan een echte voortrekkersrol spelen in Vlaanderen als het meer elektrische laadpalen plaatst." [naar artikel]
Vandaag is de tweede zwarte zaterdag van de zomervakantie, zeggen Touring en VAB. Net zoals vorig weekend staan er al sinds vanochtend vroeg lange files op de A7 Lyon-Orange. Je moet daar nu al meer dan twee uur en 40 minuten aanschuiven. Ook op de alternatieve route tussen Clermont-Ferrand en Narbonne is het zeer druk […] Het bericht Zwart weekend op de weg verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Nu we meer en meer elektrisch rijden en er stilaan overal publieke laadpalen opduiken, komen er nieuwe verkeersborden langs Vlaamse snelwegen die je naar die laadpunten leiden. [naar artikel]
Elektrisch rijden is in opmars: van de 6 miljoen auto's op de Belgische wegen is al een half miljoen een zogenaamde 'stekkerauto'. Dat blijkt uit cijfers van autofederatie Traxio. 200.000 auto's zijn volledig elektrisch en 300.000 zijn plug-in hybride. 'WinWin' krijgt daarover steeds meer praktische vragen: een antwoord op de 5 meest gestelde vragen over elektrisch rijden. [naar artikel]
Mobiliteitsorganisatie VAB verwacht geen al te grote verkeersproblemen tijdens het eerste weekend van de zomervakantie. Het kan wel al wat drukker zijn op de wegen in Duitsland en in Zwitserland, klinkt het. [naar artikel]
Als alle auto’s elektrisch zijn, zou het in kleine landen als België en Nederland vol moeten staan met laadpalen. Dat kan ook anders. Draadloos. [naar artikel]
“Volledig elektrisch rijden vanaf 2029 is haalbaar. Maar dan moet er volop geïnvesteerd worden in de uitrol van slimme laadpalen in Vlaanderen”, zegt Ismaël Ben-Al-Lal van U2P Group uit Tessenderlo. Om dit vlot te laten verlopen, moeten er volgens Ben-Al-Lal extra laadpalen komen. “Voor particulieren loont het om een slimme laadpaal te plaatsen, in combinatie met zonnepanelen.” [naar artikel]
Elektrisch rijden is duur, het laden neemt veel tijd in beslag,… er heersen heel wat vooroordelen over EV’s. Maar vaak zijn die gebaseerd op conclusies die enkele jaren geleden waarheid waren. Welke vooroordelen over elektrisch rijden houden vandaag nog steek? HLN Drive zocht het uit. [naar artikel]
Een elektrische auto, dat betekent anders rijden en vooral anders tanken. Toch hoeft u niet bang te zijn om een elektrische wagen aan te schaffen, dit zijn namelijk de opties. Elektrisch rijden, dat betekent dat u toch een en ander moet weten over laadpalen en abonnementen. Publiek of thuis? Het belangrijkste verschil in laadpalen is […] The post Elektrische auto’s moeten ook tanken: wat u moet weten over laadpalen appeared first on Business AM. [naar artikel]
Tegen 2030 heeft ons wegennet 100.000 publieke laadpalen nodig om de tegen dan verwachte elektrische wagens aan de gang te kunnen houden. Nu staan er nog geen 12.000 . Om groener en dus elektrisch te rijden moet er dus snel én veel laadinfrastructuur geïnstalleerd worden. Alleen: waar zullen we die laadpunten plaatsen zonder een wildgroei te creëren, en wie zal dat doen? En produceren we wel voldoende elektriciteit om ook nog eens massaal onze auto ‘elektrisch te tanken’? [naar artikel]
De Brusselse regering heeft een ingrijpend decreet goedgekeurd. Vanaf 2025 moeten alle parkeergarages in Brussel over laadpalen beschikken. Langzaam aan werkt het Brussels Gewest rond het kader van de overgang naar elektrische wagens. Zo moeten er binnen drie jaar laadpalen te vinden zijn in alle Brusselse parkings. Daarnaast moeten er tegen 2035 zo’n 11.000 nieuwe […] [naar artikel]
Vakantiegangers die komend weekend vertrekken naar hun bestemming in Europa krijgen te maken met veel oponthoud. Vooral in Duitsland verwacht de [naar artikel]
De regering wil het bedrijfswagenpark de komende jaren drastisch vergroenen. Elektrisch rijden en de bijbehorende laadpalen worden daarbij erg belangrijk. Experts dringen erop aan om zo veel mogelijk voor slimme laadpalen te kiezen. In Bonheiden gaan ze -na een processie van Echternach- nog een stapje verder en hebben ze het neusje van de zalm staan: de eerste bidirectionele laadpaal. [naar artikel]
De eerste vier elektrische laadpalen van het Brusselse elektrische laadpalen-netwerk ‘Charge.Brussels’ zijn dinsdag in Evere officieel ingehuldigd. De laadpalen voorzien 100 procent groene energie. [naar artikel]
Komend weekend wordt een zwart weekend op de snelwegen van en naar het zuiden, met lange files. Zaterdag verwacht men meer dan 800 kilometer file.... [naar artikel]
De Vlaamse Regering wil dat vanaf 2029 geen nieuwe wagens met verbrandingsmotoren meer verkocht worden. De Barometer Elektrisch Autorijden, die Bond Beter Leefmilieu vandaag publiceert, toetst deze doelstelling af aan de hand van vijf cruciale parameters: de betaalbaarheid en het marktaandeel van de elektrische wagens, het aantal en de spreiding van de laadpalen en de uitfasering van fossiele wagens. “Aan de huidige trend is slechts 46% van de nieuwe wagens volledig elektrisch in 2029.” The post Vlaanderen niet op koers om doelstelling elektrisch rijden vanaf 2029 te halen appeared first on DeWereldMorgen.be. [naar artikel]
Het ambitieuze voorstel van Vlaams Mobiliteitsminister Lydia Peeters om vanaf 2030 enkel nog elektrisch te rijden, zorgt voor heel wat ongerustheid bij de consument. Er is begrip dat - in het kader van de klimaattop in Glasgow - de Vlaamse regering eindelijk eens een vuist maakt, maar er zijn ook veel vragen. Zijn er genoeg laadpalen, kunnen de autoconstructeurs volgen en is het betaalbaar? [naar artikel]
Er zijn zo’n 22.000 (semi-) publieke laadpunten in Vlaanderen. Daar moeten er nog zo’n 10.000 bij komen tegen 2025. Is onze regio daarmee voorbereid op de 350.000 elektrische wagens die er tegen dan zullen zijn? En wat als we straks en masse elektrisch rijden? De investeringen zijn er, al blijven er nu nog een pak ‘kale’ laadplekken over. In sommige gemeenten wil je op dit moment niet afhankelijk zijn van publieke laadpalen. Dat blijkt uit een exclusieve rondvraag van HLN in alle Vlaamse gemeenten. Wil u alles weten over laadpalen in uw gemeente? Lees het op uw gemeentepagina. [naar artikel]
Mobiliteitsorganisatie Touring verwacht komend weekend "monsterfiles" op alle Europese vakantiewegen, zowel zuid- als noordwaarts. Wie de verkeersdrukte enigszins wil vermijden, kan volgens Touring beter vertrekken op een donderdag of maandag, en terugkeren op een vrijdag of maandag. [naar artikel]
De Limburgse start-up Pluon maakt laadpalen met een uniek, gepatenteerd systeem: een vervangbare laadmodule. Bij een defect kan er snel een nieuwe in, terwijl de kapotte laadmodule in hun atelier wordt hersteld. Zo zijn hun laadpalen nooit dagenlang buiten dienst door de schaarste aan techniekers. Onder meer Aldi installeert de laadpalen van Pluon op z'n … The post BEKIJK – Pluon patenteert laadpalen met vervangbare kop appeared first on Trends. [naar artikel]
Mobiliteitsorganisatie Touring verwacht komend weekend “monsterfiles” op alle Europese vakantiewegen, zowel zuid- als noordwaarts. Wie de verkeersdrukte enigszins wil vermijden, kan volgens Touring beter vertrekken op een donderdag of maandag, en terugkeren op een vrijdag of maandag. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.