Tom Waes mocht het al ondervinden met de stevige geldinjectie voor ‘Undercover’: Netflix en co. zien steeds meer hun heil in kwaliteitsseries van Europese makelij. Wij plukten er alvast drie series uit die aantonen dat je soms beter de popcorn kan laten om eens te smullen van lokale kost. [naar artikel]
Je mag tegenwoordig niks meer zeggen, maar we doen het toch: ‘The Chair’ is het beste wat Netflix dit jaar toevoegde aan z’n catalogus. Een pittige les in empathie, en een hilarische inkijk in het bestofte, zelfingenomen academische wereldje. [naar artikel]
Is ‘Dark’ de nieuwe ‘Stranger Things’? Nee hoor, de eerste Duitse original serie van Netflix is veel meer én beter dan dat. Een serie zo mysterieus dat het Duits je niet meer opvalt. [naar artikel]
Voor Narcos Antwerpen is het nog wat vroeg, dus snuift Netflix voor de tweede keer de sfeer op in louche Mexicaanse oorden. De conclusie? Narcos: Mexico morrelt niet aan de succesformule, en gelukkig maar. [naar artikel]
Na ‘After Life’ van Ricky Gervais probeert Netflix een van haar reeksen weer een zwartkomisch rouwrandje aan te meten. ‘Dead To Me’ mag dan niet helemaal geslaagd zijn, toch blijf je kijken. Met dank aan Christina Applegate. [naar artikel]
Ben je na je wekelijkse portie Blind Getrouwd én Blind Getrouwd Australië nog niet uitgehuwelijkt? Dan mag je met gerust gemoed je jawoord geven aan Love Is Blind op Netflix. [naar artikel]
Wie van de eerste tv-serie van Damien Chazelle een energetisch oppeppertje verwacht à la La La Land, mag een vrolijk deuntje op een ander gaan fluiten. The Eddy op Netflix is als een zwalpende jazzsolo: voor elk stukje dat de ziel roert, moet je er te veel valse noten bijnemen. [naar artikel]
Lieve Van de Velde [naar artikel]
Een kijkcijferhit in het Jiddisch: met Unorthodox heeft Netflix die zowaar beet. De vierdelige miniserie vertelt dan ook het verbluffende relaas van een vlucht van een orthodox-joodse vrouw richting een vrijer leven. [naar artikel]
Gezocht en gevonden: het mafste wat Netflix te bieden heeft. De futuristische animatieserie ‘Love, Death + Robots’ fascineert en shockeert, toont een veelheid aan stijlen en schiet van satire naar rauw nihilisme. Toch is er een rode draad: elk filmpje is een meesterwerkje. [naar artikel]
“Kom op dan, ballemans. Stel je jezelf nog voor?” Wij zullen het dan maar voor u doen:‘Derry Girls’, de meest bekeken serie ooit in Noord-Ierland en nu ook op Netflix, is zo grofgebekt en absurd dat je niet anders kan dan lachen. [naar artikel]
Vrijdag de dertiende wordt door velen als een ongeluksdag beschouwd. Het is precies op die dag dat Netflix de reboot van de sciencefictionserie ‘Lost In Space’ uit de jaren 60 lanceerde. Een gepaste datum, want veel geluk hebben de personages niet. [naar artikel]
Een boeiende reeks maken over schaken? Een gewaagde zet, maar met de miniserie The Queen’s Gambit slaagt Netflix er wonderwel in. Al houdt vooral de wonderbaarlijke Anya Taylor-Joy je aan het scherm gekluisterd. [naar artikel]
Grote onthullingen krijg je in Filthy Rich niet, laat staan dat de documentairereeks het mysterie rond de persoon Jeffrey Epstein ook maar enigszins opklaart. Maar het geeft wel eindelijk een stem aan de slachtoffers van dit seksuele roofdier. [naar artikel]
Een televisieserie met Reese Witherspoon, Nicole Kidman én Shailene Woodley op de affiche. Dat klonk als muziek in de oren bij heel wat netwerken en streamingsdiensten, maar het was uiteindelijk HBO dat ‘Big Little Lies’ van Netflix afsnoepte. [naar artikel]
In Amerika is men vorige week gestart met het twaalfde en laatste seizoen van ‘The Big Bang Theory’. Afleveringen waar wij helaas nog even op moeten wachten. In de tussentijd biedt Netflix nog heel wat andere sitcoms aan om de tijd te doden. Iets minder nerds en wetenschap, maar evenveel humor. [naar artikel]
Een maand in lockdown zitten, afgezonderd van vrienden en familie. Het was geen pretje, maar het kan altijd erger. Je gezin drie jaar moeten missen om de eerste missie naar Mars te leiden, bijvoorbeeld. [naar artikel]
Het tweede ritje op de Snowpiercer draait uit op een verdienstelijke scifi-serie. Dat is niet genoeg om de filmversie te doen vergeten: was dat nog een hogesnelheidstrein, dan schuifelt dit boemeltreintje door de sneeuwpap. [naar artikel]
Netflix bestaat dinsdag 20 jaar. Steeds meer Belgen kijken Netflix en dat worden er elke dag meer. De manier waarop we televisiekijken is [naar artikel]
Vergeet apps als Tinder of datingsites. In Dash & Lily gaan twee tieners op zoek naar romantiek via een simpel rood notitieboekje. [naar artikel]
We geven het toe: na de eerste 30 minuten van ‘American Vandal’ zaten we al klaar om de Netflix-show af te schrijven als het flauwste, meest puberale programmaatje dat we in tijden mochten aanschouwen. [naar artikel]
U neemt het niet zo nauw met de wet, en heeft een zwak voor historische underdogs? Dan vindt u op het kleine en het grote scherm zeker uw gading. Met‘Outlaw King’ en ‘The Ballad Of Buster Scruggs’ op Netflix en een nieuwe Robin Hood in de cinema kunnen we zelfs spreken van een bescheiden comeback van de outlaw. [naar artikel]
Stop het grappen en grollen: in ‘The Spy’ op Netflix is Sasha Baron Cohen, bij de doelwitten van zijn grove humor vooral gekend als Ali G of Borat, een Israëlische geheim agent. Een verrassend serieuze rol in een onderhoudende zesdelige spionageserie. [naar artikel]
Tokio, Berlijn, Moskou, Denver, Rio, Helsinki, Oslo en Nairobi. Nee, dit zijn geen antwoorden op een aardrijkskundetest over hoofdsteden, maar de hoofdrollen in ‘La Casa de Papel’. De Spaanse thrillerserie -die letterlijk ‘het huis van papier’ heet, maar in uw overzicht van Netflix ook terug te vinden is onder de noemer ‘Money Heist’- is al sinds december te bingen, maar op de ontknoping was het wachten tot vrijdag. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.