Morgen gaan veel bedrijven weer aan de slag en dat zal op de wegen sowieso méér drukte veroorzaken. Staan er vanaf volgende week dan opnieuw structurele files op de snelwegen of loopt het zo’n vaart niet? VRT NWS kijkt op basis van cijfers vooruit. [naar artikel]
06:00 Belgische IT-bedrijven die hun werknemers niet langer in auteursrechten mogen betalen, gaan hun werknemers op andere (en duurdere) manieren vergoeden, leert een onderzoek door Hudson. [naar artikel]
De vereniging Handel en Industrie Wilrijk-Aartselaar (HIW) heeft meer dan 150 bedrijven langs de A12 een brief gestuurd met de vraag om een advocaat in te schakelen tegen de Vlaamse overheid. Volgens het HIW zijn de files toegenomen sinds het Agentschap Wegen en Verkeer de verkeerslichten heeft aangepast. “Moet er nu echt een bedrijf failliet gaan voor er iets gaat veranderen?” [naar artikel]
De filezwaarte in Antwerpen is met 16 procent gestegen tegenover vorig jaar. Dat schrijft De Tijd. Bedrijven proberen de files te ontwijken via het spoor en het water. Het wegverkeer verhuist naar de nacht. [naar artikel]
Een groep bedrijven langs de A12 in Wilrijk en Aartselaar denkt eraan om de economische schade die ze lijden door files te verhalen op het Agentschap Wegen en Verkeer. Sinds de verkeerslichten daar in maart aangepast werden, is de situatie volgens hen onhoudbaar. ‘We verliezen elke dag 1.680 euro aan loonkosten.’ [naar artikel]
Een groep bedrijven langs de A12 in Wilrijk en Aartselaar denkt eraan om de economische schade die ze lijden door files te verhalen op het Agentschap Wegen en Verkeer. Sinds de verkeerslichten daar in maart aangepast werden, is de situatie volgens hen onhoudbaar. “We verliezen elke dag 1.680 euro aan loonkosten.” [naar artikel]
Niets zo vervelend als onkruid dat een mooie tuin ontsiert. Je kan onkruid op verschillende manieren te lijf gaan. De bouwsite Livios helpt je een... [naar artikel]
Door het coronavirus werken veel mensen van thuis uit. De kans is groot dat dit ook na deze crisis zo zal zijn. Uit een onderzoek van Gazet van Antwerpen en ondernemersorganisatie Voka blijkt dat bedrijven na de coronacrisis meer thuiswerk willen toestaan dan ervoor en dat het zelfs kan leiden tot kleinere files tijdens de Oosterweelwerken. [naar artikel]
Niets zo vervelend als onkruid dat een mooie tuin ontsiert. Je kan onkruid op verschillende manieren te lijf gaan. De bouwsite Livios helpt je een... [naar artikel]
'Het rekeningrijden is op de lange baan geschoven, al zijn veel burgers en bedrijven gefrustreerd door de files', zegt transporteconoom Bruno De Borger (UA). [naar artikel]
Ondernemers met een vestiging op een van de Mechelse bedrijventerreinen maken zich zorgen over de mobiliteit. Ze waarschuwen voor de gevolgen van files. Dat blijkt uit een memorandum dat vertegenwoordigers van vzw Industrie Mechelen-Noord en Bedrijven Mechelen-Zuid hebben overhandigd aan burgemeester Bart Somers (Vld-Groen-m+). [naar artikel]
De Vlaamse regering wil de files te lijf gaan met onder meer een kilometerheffing. Op de tafel liggen nu bedragen van 2 tot 5 cent per kilometer. Zal dat volstaan om een gedragsverandering te realiseren? [naar artikel]
De Belgische werkgevers komen met een opmerkelijk voorstel om de lange en peperdure files te bestrijden: maak nachtleveringen mogelijk. Daarnaast pleiten ze ook om kleinere treinstations te sluiten en om een slimme kilometerheffing in te voeren. Volgens de bedrijven zijn het noodzakelijke ideeën om de filekost, die vorig jaar 4,8 miljard euro bedroeg, te drukken. [naar artikel]
De files worden almaar erger. Pendelaars en bedrijven klagen steen en been, maar blijven zelf mee de drukte veroorzaken. Eén geluk: al die ellende brengt intussen een oplossing dichterbij. [naar artikel]
De Belgische werkgevers komen met een opmerkelijk voorstel om de lange en peperdure files te bestrijden: maak nachtleveringen mogelijk. Daarnaast pleiten ze ook om kleinere treinstations te sluiten en om een slimme kilometerheffing in te voeren. Volgens de bedrijven zijn het noodzakelijke ideeën om de filekost, die vorig jaar 4,8 miljard euro bedroeg, te drukken. [naar artikel]
De collectieve adrenaline-opstoot waarmee we de Covid-19-golf te lijf gaan, ebt weg. Gevoelens van machteloosheid en lusteloosheid steken de kop op in afzondering. ‘We hebben een plan nodig om mensen mentaal gezond te houden.’ [naar artikel]
03:30 Terwijl bedrijven de grootste moeite hebben om hun thuiswerkende werknemers weer naar de werkvloer te krijgen, halen de files op de Vlaamse wegen weer het precoronaniveau. Waar komt al dat verkeer van... [naar artikel]
De collectieve adrenaline-opstoot waarmee we de Covid-19-golf te lijf gaan, ebt weg. Gevoelens van machteloosheid en lusteloosheid steken de kop op in afzondering. ‘We hebben een plan nodig om mensen mentaal gezond te houden.’ [naar artikel]
“Helaas zijn de files niet elke dag even erg”, begint verkeersdeskundige Willy Miermans (60) waarmee hij zal eindigen: een pleidooi voor files. “Niet dat ik de mensen toewens dat ze eindeloos staan aan te schuiven. Wel dat er meer wordt nagedacht. Files los je niet op met nog maar eens een rijstrook. Zoals je het parkeerprobleem niet aanpakt via de zoveelste nieuwe parking. Onze mentaliteit moet veranderen. Als ik op de radio hoor zeggen dat de spits dit keer meevalt, denk ik iedere keer verrek. Want dan weet je dat mensen het de volgende ochtend toch weer proberen met de auto. Het moest nog maar eens meevallen”, klinkt de Maaseikenaar. [naar artikel]
Een groep bedrijven langs de A12 in Wilrijk en Aartselaar wil de economische schade die ze lijden door files verhalen op het Agentschap Wegen en Verkeer. Terecht? Of moet de overheid soms beslissingen kunnen nemen die tegen de belangen van handelaars ingaan? [naar artikel]
Bedrijven trekken weg uit stadscentra en liggen steeds verder van stations. Daardoor zwellen de files nog aan. ‘Stop met bedrijfswagens te stimuleren.’ [naar artikel]
Limburgse bedrijven zijn steeds meer op zoek naar manieren om slimmer en efficiënter met hun energieverbruik om te gaan. “Het monitoren van het energieverbruik is daarbij aan een opmars bezig”, zegt Jonas De Raeve van Voka Limburg. [naar artikel]
De files verkleinen door meer trucks ’s nachts te laten rijden. Nadat bedrijven in de Waaslandhaven ermee begonnen waren, is het over twee weken de beurt aan containerterminals en -depots op de rechteroever. Maar transportfederaties vinden het systeem te duur. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.