Sinds begin maart zijn de Facebook-advertenties van de partijen al meer dan vijftig miljoen keer bekeken. Vooral Vlaams Belang en SP.A besteden aanzienlijke budgetten. [naar artikel]
De verschillende politieke partijen hebben de voorbije maanden al minstens 229.900 euro besteed aan advertenties op Facebook. Dat blijkt uit een analyse van de online tool inzicht.io. Die maakt gebruik van de gegevens die Facebook zelf sinds kort beschikbaar stelt. Dat schrijven De Tijd en De Standaard woensdag. [naar artikel]
Tijdens de Amerikaanse presidentsverkiezingen verdiende Facebook 81 miljoen dollar aan de advertenties van Hillary Clinton en Donald Trump. En ook de Vlaamse partijen adverteren op Facebook, terwijl de campagne nog moet beginnen. [naar artikel]
De verkiezingen zijn dan wel al enkele maanden achter de rug, toch blijven de Vlaamse partijen investeren in Facebook-advertenties. Met Vlaams Belang als duidelijke koploper. Sinds maart 2019 heeft de partij al meer dan 1,2 miljoen euro uitgegeven. De totale uitgaven van alle partijen samen zijn goed voor 2,3 miljoen euro. [naar artikel]
Vlaamse politieke partijen besteden heel wat geld aan Facebook om hun politieke boodschappen te verspreiden. Lang niet alle problemen met online politieke beïnvloeding die aan het licht kwamen in het onderzoek rond Cambridge Analytica zijn verholpen. Een update van de huidige regelgeving dringt zich dan ook op. [naar artikel]
African Parks gaat samen met drie andere partijen 23,5 miljoen dollar (18,8 miljoen euro) besteden om een van de laatste natuurreservaten van... [naar artikel]
De politieke partijen in ons land gaven vorig jaar gezamenlijk 4,7 miljoen euro uit aan reclamecampagnes op Facebook. Dat schrijft De Standaard op basis van onderzoek van AdLens, een Belgische groep onderzoekers die politieke reclame op sociale media in Europa in kaart brengt. De N-VA was met 1,7 miljoen euro aan uitgaven de absolute koploper. [naar artikel]
De politieke partijen in ons land gaven vorig jaar gezamenlijk 4,7 miljoen euro uit aan reclamecampagnes op Facebook. Dat schrijft De Standaard op basis van onderzoek van AdLens, een Belgische groep onderzoekers die politieke reclame op sociale media in Europa in kaart brengt. De N-VA was met 1,7 miljoen euro aan uitgaven de absolute koploper. [naar artikel]
6 miljoen euro, zoveel geld gaven alle Belgische politieke partijen in 2023 samen uit aan advertenties op Facebook en Instagram. Dat is een record. Vlaams Belang is koploper, op de voet gevolgd door de N-VA. [naar artikel]
De Vlaamse politieke partijen hebben dit jaar samen al meer dan 2,5 miljoen euro uitgegeven aan advertenties op Facebook en Instagram. N-VA en Vlaams Belang zijn de absolute koplopers. Als de uitgaven zich in dezelfde trend voortzetten zullen alle Belgische partijen samen aan het einde van dit jaar de ruim 5 miljoen euro, die vorig jaar nog werd uitgegeven aan online reclame, ver overstijgen. [naar artikel]
Vlaamse politieke partijen hebben in het voorbije anderhalf jaar samen meer dan 4 miljoen euro uitgegeven aan advertenties op Facebook en... [naar artikel]
Er zijn sociale media die een pak meer aandacht besteden aan privacy dan Facebook, zegt onderzoeker Rob Heyman (VUB). 'Maar daar heb je weinig aan als al je vrienden op Facebook blijven.' [naar artikel]
Tot en met eind oktober vloeide dit jaar al 4,9 miljoen euro vanuit de Belgische partijen naar Meta voor advertenties op Facebook en, in veel mindere mate, Instagram. Dat blijkt uit de jongste cijfers van AdLens, een groep vrijwilligers die de gegevens bijhoudt. [naar artikel]
De Vlaamse politieke partijen en hun voorzitters gaven de laatste twee maanden al minstens 205.300 euro uit om kiezers via Facebook te overtuigen. [naar artikel]
01:00 In de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober zetten alle Vlaamse partijen Facebook-advertenties in om hun boodschap gericht tot bij de kiezer te krijgen. De Tijd en VRT NWS willen in... [naar artikel]
Bij het datalek bij Facebook twee weken geleden hebben hackers toegang gekregen tot 29 miljoen accounts. Dat heeft Facebook zelf bekendgemaakt. Het getal ligt veel lager dan de 50 miljoen waarvan eerst sprake was. [naar artikel]
Miljoenen gooien de Belgische partijen er jaarlijks tegenaan op Facebook, maakt niet of het een verkiezingsjaar is of niet. Met een nieuw wetsvoorstel willen Kristof Calvo (Groen) en Gilles Vanden Burre (Ecolo) daar nu paal en perk aan stellen. Zij willen een plafond van maximaal één miljoen euro per jaar. “Een billijk bedrag”, klinkt het. [naar artikel]
Van alle Europese partijen en politici adverteren de Vlaamse het meeste op Facebook, zelfs zonder verkiezingen. Met dank aan de tientallen miljoenen euro die ze zichzelf jaarlijks uitkeren. [naar artikel]
08:04 De politieke partijen gaven in 2023 6 miljoen euro uit aan politieke advertenties op Facebook en Instagram. Vlaams Belang wipt over N-VA als grootste adverteerder. [naar artikel]
Facebook heeft de pagina’s van een aantal extreemrechtse partijen en kopstukken verbannen van het platform. De groepen houden zich niet aan de... [naar artikel]
In volle verkiezingscampagne worden we soms geconfronteerd met gesponsorde advertenties van politieke partijen op Facebook. Hoe kan u ervoor zorgen dat ze niet meer verschijnen? [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.